Gotland Juni 2015

Jaha då har veckan på Gotland swichat förbi....!
Vi åkte mot Nynäshamn kvällen innan midsommar, då färjan gick 23,35 så startade inte resan förän vid 17 så det var skönt. Vi hade väl en tanke på att barnen skulle somna efter andra delen av resan men icke, redan i Vikene sov båda killarna skönt, och vaknade ungefär i Karlskoga.
Men med dvd i bilen funkade resan kanon skönt, det är ändå MINST 4.5 timme till färjan i Nynäshamn, sen somna de och sov skönt på färjan i ca 3.5 timme. Vi landa vid stugan ca 03,30..en lång dag men värt allt då vi hamnar i paradiset.
På självaste MIDSOMMARAFTON var det rätt blandat väder, fin morgon å fm med lite regnskurar på em. Men jag å mamma SKULLE fixa kransar till småkillarna, vi trotsa regnet å gick ut å plocka.
Men efter de va vi värda ett glas rose =)
På em tog vi oss en promenad å kika på midsommarstången nere vid hamnen. Vi lekte, åt gott och hade det bra som vanligt.

MIDSOMMARDAGEN lämnade jag å Tomas barnen en sväng hos mamma å pappa å tog oss en promenad så skönt att slippa gå med vagn.. Vi gick såklart till havet å underbara Klinten som ligger ca 3 km från vår stuga.

Eftersom de va soligt så passade vi på att njuta av den.
Lilla Elias bestämde sig även för att få en fläskläpp, stackare!
På kvällen spelade vi Yatzy och jag å mamma fick Yatzy varsin gång =)

Den 21/6 passade vi på att åka till Krusmynta gården för att leka lite och självklart köpa deras goda kryddor, besök deras hemsida å beställ vettja de är supergoda.

Måndagen den 22/6 passade vi på att gå till havet för att fota lite, sen lekte vi vid stugan och hade det skönt!
För den som undrar varför Filip har hjälm på vissa kort så beror de på att han cykla dit =)
Sen tog oss jag å mamma en promenad och jag tog mig en springtur på fm. Vi fann orkideer.
På tisdag den 23/6 var jag Tomas och Filip till Lummelunda grottan på fm, å tack gode för de för jäklar va folk de kom sen när vi va klara =)
Eftersom att det va regn å ca 11 grader ute så åkte jag å mamma in för att shoppa på em, en fika hann vi såklart med också =)
I onsdags den 24/6 åkte vi till Kneippbyn efter lunch, det blev karuseller å Pippi Långstrump teater alla mycket nöjda efter en super dag, med sol och roligheter.
Vann "liiite" choklad också =)
Även idag fick det bli en löptur..

Torsdagen den 25/6 var det dags att fixa frukost med champange på sängen till underbara Mamma som fyller år. Vi fixade lite olika snittar och massa annat kul, Grattis MAMMA <3
Skickar även över en Kram till Tomas kusin SARA i Norge som fyller 40 år idag Grattis till dig från oss alla.
Idag blev de även massa lek vid stugan.
På fredag (26/6) drog jag å Tomas in till Visby för lite shopping god lunch och bara njuta av varandra <3 för er som ska till Visby å älskar Italiensk mat besök på Isola Bella super mat (tumme upp).
Ett besök vid Galgberget...inget trevligt ställ men ett måste att uppleva.
Här hängde man människor förr....!
Sista natten med gänget, då vi imorgon kväll åker hem mot Värmland igen ska bli skönt men de är ändå trist, hem till verkligheten igen efter en super vecka tillsammans.
På lördagen (27/6) var de ju som sagt dags för hem färd, men mycket hann vi innan det då färjan inte gick förrän vid 19.10.
Vi tog oss en promenad för att kika på korna, så fina.Lekte såklart. Filip och morfar var till havet å kasta stenar kände på vattnet och njöt.
Resan hem gick super även den barnen somna på färjan å Filip sov ända till morgonen, men Elias vakna mellan Örebro å Karlskoga å vad sådär nöjd från Kristinehamn men kan till stor del bero på att han va super trött, somna när vi va hemma igen runt 03.00..
Trist att lämna denna underbara ön...men snart är det augusti då kommer vi igen =)
OM de syns JO de Mamma å Pappa gör en solkatt när vi åker förbi med färjan =)
Galna familjen <3 älskar er!
Fick denna bild av mamma på väg hem Filip hade byggt detta när han å Morfar var vid havet under dagen.

Hoppas ni orkat läsa allt som vi gjort trots många bilder å inte jätte mycket text.